Najlepsze ćwiczenia na mięśnie brzucha to te wykonane starannie i przemyślanie. Dodatkowo warto wykonywać takie treningi, które wpływają również na inne partie naszego ciała. Wtedy otrzymamy najlepsze efekty, jednak czy ćwiczenia w domu mogą być tak samo efektowne, jak te na siłowni?

Czy trening brzucha w domu przynosi efekty?

Nasz brzuch składa się z mięśni prostych, skośnych i poprzecznych. Wszystkie są od siebie bardzo zależne, dlatego ważne jest by je wzmacniać. Ta naprawdę ćwiczenia na brzuch nie są trudne i praktycznie nie potrzeba żadnych sprzętów do tego, aby je poprawnie wykonywać. Dlatego bez najmniejszego problemu można wykonywać je w domu. To świetne rozwiązanie dla osób, które nie chcą wydawać pieniędzy na karnety na siłownię, czy na specjalne sprzęty i atlasy do domu. Najbardziej efektywnymi ćwiczeniami na brzuch są te wykonywane siłą własnych mięśni. Dzięki regularnym i prostym ćwiczeniom będziemy mogli bardzo szybko zauważyć oczekiwane rezultaty. Nasza postawa będzie idealnie wyprostowana, ponieważ silne mięśnie brzucha utrzymują ciężar i nacisk kręgosłupa. Zauważymy, że mamy więcej energii, a nasze ciało nabiera kształtu. Ćwiczenia brzucha w domowym zaciszu są o tyle wygodne, że możemy je wykonywać o każdej porze dnia i nocy – nie ważne czy jesteśmy nago, czy w ubraniu mamy pełen komfort i swobodę. Często na siłowni czujemy nacisk ze strony innych na piękne i firmowe ubrania sportowe, dodatkowo czujemy na sobie niekomfortowe spojrzenie osób o wyższym stopniu zaawansowania. W domu nikt nas nie ocenia i możemy bez zbędnych uwag doprowadzić nasze ciało do oczekiwanej kondycji.

Urządzenia do ćwiczeń w domu

Aby doprowadzić nasz brzuch do oczekiwanego stanu ważna jest systematyczność. Nie należy jednak się zajeżdżać, ponieważ nasze mięśnie potrzebują trochę czasu na regeneracje, dlatego odradza się ćwiczenia codziennie. Najlepiej jest wykonywać treningi 2 – 3 razy w tygodniu, a wtedy zobaczymy najlepsze efekty. Z każdym treningiem można spróbować zwiększyć intensywność ćwiczeń, co dodatkowo wzmocni organizm. Aby nasze domowe ćwiczenia przynosiły większe rezultaty – podczas wysiłku powinno się angażować wszystkie mięśnie brzucha oraz pleców. Dodatkowo do spalenia tkanki tłuszczowej potrzebne będą ćwiczenia kardio i aerobowe poprawiające wydolność i przemianę materii. Tak naprawdę jedynymi sprzętami potrzebnymi do efektywnych ćwiczeń mięśni brzucha to karimata, ale można ją też potraktować jako przedmiot ułatwiający trening i dodający wygody. Jeśli ktoś nie posiada karimaty to może wykonywać ćwiczenia na ręczniku lub kocu. Ważne żeby wyścielić czymś podłogę, która może uwierać i obcierać podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Kardio możemy wykonywać wychodząc na zewnątrz np. biegając wokół osiedla, czy w pobliskim parku, jednak jeśli ktoś nie chce wychodzić z domu warto zakupić rowerek, skakankę lub orbitrek. Takie sprzęty w zupełności wystarczą.

trening brzucha w domu

Domowe ćwiczenia na brzuch

W ćwiczeniach nie jest ważna szybkość lecz dokładność i precyzyjność ich wykonania. Oto kilka prostych ćwiczeń na wzmocnienie mięśni brzucha. Pamiętaj, aby przed ich wykonaniem odpowiednio się rozgrzać!

• Klasyczne brzuszki wykonywane leżąc na podłodze lub macie. Ugnij nogi w kolanach, a dłonie trzymaj za głową (tylko opieraj – nie ciągnij!). Napinaj brzuch odrywając górną część tułowia od podłogi, a następnie wracając do pozycji wyjściowej kładź plecy na ziemi. Postaraj się mieć ciągle spięty brzuch.

• Brzuszki z wymachami nogami. Połóż się w takiej samej pozycji jak w poprzednim ćwiczeniu, tylko unieś nogi i wyobraź sobie jakbyś jechał rowerkiem. Naprzemiennie przy odrywaniu tułowia dotykaj łokciem kolana. Trzymaj spięty brzuch!

• Brzuszki z nożycami wydają się banalnie proste, jednak potrafią dać porządnie w kość. Połóż się na plecach i wyprostuj nogi w kolanach, następnie unieś je lekko nad ziemią (ręce trzymaj za głową, jak w poprzednich ćwiczeniach), lekko unieś tułów, napnij brzuch i wykonaj nożyce w poziomie i w pionie. Większą skuteczność uzyskasz, gdy zepniesz palce u stóp.

Każde ćwiczenie wykonuj powoli i dokładnie. Nie śpiesz się i pamiętaj o oddychaniu, a uzyskasz niesamowite efekty i piękny, umięśniony brzuch!